Рекомендуємо  

prezident
vr
uryad
rada
kyevrada
rda
Володарська районна рада
regcenter
   

Форма входу  

   
   

Календарні свята та події. Спілкуємося українською

   

Міністерство юстиції України презентувало інформаційно-навчальний відеоролик із серії «Знай своє право на землю» щодо спадкування земельних ділянок сільськогосподарського призначення, в тому числі для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, іноземними громадянами, особами без громадянства та іноземними юридичними особами.

Відповідно до земельного законодавства земельні ділянки сільськогосподарського призначення можуть набувати у власність лише громадяни України та юридичні особи України, засновані громадянами України або юридичними особами України. Разом з тим, право на спадкування, у тому числі на земельні ділянки сільськогосподарського призначення, може виникати також у іноземних громадян, осіб без громадянства та іноземних юридичних осіб.

Відеоролик за посиланням:

ЯК ДОСТРОКОВО РОЗІРВАТИ ДОГОВІР ОРЕНДИ ЗЕМЛІу ВІДЕОРОЛИКУ МІН’ЮСТУ

Міністерство юстиції України презентувало інформаційно-навчальний відеоролик із серії «Знай своє право на землю» про дострокове розірвання договору оренди.

У відеоролику заступник Міністра юстиції з питань державної реєстрації Олена Сукманова роз’яснює, якими є терміни оренди земельних ділянок. Зокрема, закон визначає максимальний термін оренди земельних ділянок не сільськогосподарського призначення в 50 років. Для ділянок сільськогосподарського призначення також встановлюється мінімальний строк оренди – 7 років.

Відеоролик за посиланням:

Податок на нерухомість

Нагадаємо, що платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізособи, з нерезидентами включно, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості. Базою оподаткування є загальна площа об’єкта, у тому числі його часток.

Залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів ставка податку встановлюється рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад у розмірі, що не перевищує 1,5% мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року, за 1 м2. Відповідно, при нарахуванні податку в 2018 році застосовується величина м.з.п. станом на 1.01.2017 — 3200 грн. Отже, розмір ставки не може перевищувати 48 грн. за 1 м2.

Сума податку коригуватиметься залежно від належності об’єкта до того чи іншого типу. Дізнатися про розмір ставки в конкретному населеному пункті можна, звернувшись до податкової або органу місцевого самоврядування.

Розрахунок бази оподаткування

Механізм визначення суми податку на нерухомість, відмінну від земельної ділянки, можна описати так:

1. Установлюється загальна площа об’єкта оподаткування.

2. Ця величина зменшується на розмір неоподатковуваної площі. Зокрема:

• для квартир (незалежно від їх кількості) — на 60 м2;

• для житлових будинків — на 120 м2;

• для різних типів об’єктів житлової нерухомості, у тому числі їхніх часток (у разі одночасного володіння квартирою та житловим будинком) — на 180 м2.

3. До отриманої різниці застосовується відповідна ставка податку.

ПК виходить із принципу консолідованого нарахування податку на нерухомість, тобто математичного додавання загальної площі квартир/будинків.

Тобто податок сплачується за кожен квадратний метр, що перевищує норму неоподатковуваної площі. Наприклад, за умови, що фізична особа є власником двох квартир, одна з яких площею 80 м2, а інша — 100 м2, база оподаткування становитиме 120 (80 + 100 – 60) м2. Коли ж фізособа є одночасно власником квартири площею 100 м2 і будинку площею 150 м2, база становитиме 70 (100 + 150 – 180) м2.

Обов’язок обчислення суми податкового зобов’язання покладається на органи контролю.

Чекайте повідомлення

Податкові повідомлення-рішення про сплату податку та відповідні платіжні реквізити, зокрема органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів, надсилаються (вручаються) платникові органом контролю за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за звітним. Проте, часто вищевказані органи порушують иакі строки. Для платника це матиме такі наслідки.

Оскільки строк сплати податкового зобов’язання обраховується з дня вручення податкового повідомлення-рішення (протягом 60 днів з моменту вручення), до платника не можуть застосовуватися будь-які штрафні санкції. Вони застосовуватимуться у випадку несплати суми податку протягом 60 днів з моменту вручення ППР.

У разі отримання ППР після законодавчо встановленого строку платник не звільняється від обов’язку сплати податку. Якщо сума грошового зобов’язання розраховується органом контролю, платник не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми. Проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання й має право оскаржити суму в порядку, встановленому ПК.

Платник не зобов’язаний звертатися до фіскалів з інформацією щодо об’єкта оподаткування у випадку неотримання ППР, оскільки відповідний обов’язок не передбачений законодавством, зокрема ст.16 ПК. При цьому згідно зі ст.19 Конституції правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Відомості, необхідні для розрахунку податку за місцем розташування об’єкта, подаються органам контролю органами державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органами, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізосіб. Для обчислення бази оподаткування  використовуються дані Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Таким чином, ідентифікація об’єктів оподаткування здійснюється органом контролю без участі платника.

Оскільки обов’язок інформування податківців відсутній, неподання даних про об’єкти не може розглядатись як правопорушення. Крім того, гл.11 ПК, яка закріплює положення про відповідальність за порушення норм податкового законодавства, не містить санкції за таку поведінку. Отже, інформування органу контролю про наявність об’єкта оподаткування є виключно правом, а не обов’язком платника, що виключає можливість притягнення до відповідальності за невчинення таких дій.

Особливості пільг

Особливості надання пільг щодо податку на нерухомість наведені в п.266.4 ст.266 ПК. Так, пільги у вигляді неоподатковуваної площі, надаються виключно фізичним особам незалежно від резидентності. Таке зменшення надається один раз за кожен звітний рік.

Водночас пільга стосується саме житлової нерухомості, що унеможливлює її поширення на об’єкти нежитлового фонду.

Органи місцевого самоврядування також можуть установлювати пільги для фізосіб. Причому для об’єктів як житлової, так і нежитлової нерухомості. Доцільно детально ознайомитися з рішенням такого органу про встановлення місцевих податків.

Порядок і строки оскарження

Що ж до оскарження рішень органу контролю про нарахування податку, то платники можуть це робити в адміністративному та судовому порядку. Разом з тим оскарження податкового повідомлення-рішення з підстави невчасного (після 1 липня) його направлення органом контролю, швидше за все, буде безрезультатним.

Сам факт порушення контролюючим органом строків направлення податкового повідомлення-рішення не може бути підставою для звільнення платника від обов’язку щодо своєчасної сплати суми податку.

У випадку несплати або неоскарження податкового зобов’язання за відповідним рішенням органу контролю протягом 60 днів до платника будуть застосовані штрафні санкції у розмірі 10% у разі затримки до 30 днів і 20% — понад цей строк.

За інформацією www.zib.com.ua 

МІН’ЮСТ ВИПУСТИВ ВІДЕОРОЛИК ПРО ГРОШОВУ ОЦІНКУ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК
Міністерство юстиції України разом з Онлайн-будинком юстиції за 
підтримки Міжнародного фонду «Відродження» в рамках проекту «Я МАЮ 
ПРАВО!» презентувало п’ятий відеоролик із серії інформаційно-навчальних 
роликів «Знай своє право на землю». Новий випуск присвячений грошовій 
оцінці земельних ділянок.
Відео за посиланням: 
 


Введення в експлуатацію: житлові, садові, дачні будинки, господарські будівлі та споруди

Процедура прийняття в експлуатацію житлового, садового або дачного будинку (площею до 300 кв.м) та господарських будівель і споруд, які збудовані на підставі будівельного паспорту (оформленого після 12.03.2011 року) та повідомлення про початок виконання будівельних робіт.

Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів регулюється постановою КМУ від 13.04.2011 року №461.

Чинне законодавство дозволяє здавати в експлуатацію окремі будинки, будівлі, споруди, якщо згідно з будівельним паспортом передбачено будівництво декількох об'єктів. Таким чином, можна, наприклад, здати в експлуатацію вже зведений житловий будинок, а господарські будівлі та споруди, передбачені будпаспортом, збудувати пізніше.

Які документи потрібні для введення об’єкту в експлуатацію?

  1. Технічний паспорт БТІ.
  2. Зареєстроване ДАБІ повідомлення про початок виконання будівельних робіт (повідомлення про внесення змін) або відповідний реєстраційний номер (номери), а також документи, які підтверджують дату подання такого повідомлення (повідомлень).
  3. Документи на земельну ділянку, паспорт (або інший документ) та номер облікової картки платника податків.

Фактично, окрім документів, які зазначалися у Повідомленні про початок виконання будівельних робіт, та реєстраційного номеру повідомлення, потрібен лише технічний паспорт БТІ на збудований об’єкт.

Комунальне чи приватне БТІ: за виготовленням технічного паспорта можна звертатися в будь-яке бюро технічної інвентаризації - як комунальне, так і приватне.

Згідно законодавства, технічна інвентаризація об'єктів нерухомого майна проводиться суб'єктами господарювання, у складі яких працює один або більше відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію у Мінрегіоні України та отримали кваліфікаційний сертифікат відповідно до ст. 17 ЗУ «Про архітектурну діяльність». Отже, обов’язковою умовою є наявність у особи, що проводить техінвентаризацію, відповідного сертифікату.

Зважаючи на те, що 28.04.2018 року було анульовано частину кваліфікаційних сертифікатів, варто перевіряти наявність та чинність відповідного сертифікату у особи, яка проводитиме технічну інвентаризацію. Це можна зробити on-line.

Декларація про готовність об’єкта до експлуатації

Декларація подається в одному належним чином заповненому та підписаному примірнику. Чинне законодавство не передбачає подання додаткових примірників декларації або будь-яких інших документів (наприклад, будівельного або технічного паспорту, документів на земельні ділянку, повідомлень тощо).

Декларація про готовність об’єкта до експлуатації зазвичай подається до відповідного Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) або через Електронну систему здійснення декларативних процедур у будівництві.

Орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом десяти робочих днів з дня надходження декларації перевіряє повноту даних, зазначених у декларації, та забезпечує внесення інформації, зазначеної у декларації, до Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

У разі подання чи оформлення декларації з порушенням установлених вимог орган державного архітектурно-будівельного контролю повертає її замовнику (його уповноваженій особі) з письмовим обґрунтуванням причин повернення у строк, передбачений для її реєстрації. Після усунення недоліків, що спричинили повернення декларації, замовник може поадти її повторно.

Важливо: у разі відмови у реєстрації декларації та повернення її для виправлення виявлених недоліків, така декларація вважається неподаною, не створює для учасників правовідносин у сфері містобудівної діяльності жодних юридичних наслідків, крім тих, що повязані з відмовою у реєстрації, а тому не може слугувати підставою для призначення позапланової перевірки.

Про реєстрацію декларації можна дізнатися на офіційному веб-сайті ДАБІ України у розділі Реєстр дозвільних документів.

Реєстраційний номер декларації є підтвердженням того, що об’єкт введено в експлуатацію, і дає можливість особі звернутися за реєстрації права власності на такий об’єкт (за наявності адреси).

Орган архбудконтролю у певних випадках має право скасувати реєстрацію декларації, зокрема, у випадку виявлення недостовірних даних (встановлення факту, що на дату реєстрації декларації інформація, яка зазначалася в ній, не відповідала дійсності, та/або виявлення розбіжностей між даними, зазначеними у декларації), які є підставою вважати об’єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без затвердженого в установленому порядку проекту або будівельного паспорта.

   
   

вулиця Кооперативна, 9,

смт Володарка,

Київська область, 09301

тел. (04569) 5-13-64 , 5-13-67

   
© Володарська селищна рада